W latach 2016-2020 przeprowadzono wszechstronny audyt przejść dla pieszych, a od tego czasu stale wprowadza się ulepszenia zwiększające bezpieczeństwo, skupiając się na „zebrach”, które otrzymały najniższe oceny podczas badania. W 2023 roku dotyczyło to 67 przejść dla pieszych w całym mieście. To oznacza, że około 500 „zeber” zostało poprawionych jako wynik audytu – były one przebudowane, otrzymały sygnalizację świetlną oraz narzędzia BRD (np. progi zwalniające lub azyle), a także zyskały lepszą widoczność dzięki eliminacji niezgodnego z prawem parkowania w ich pobliżu.

Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich miasta stołecznego Warszawy, twierdzi, że w połowie poprzedniej dekady uznano za sensowne stworzenie długoterminowego planu realizacji Wizji Zero. Roczne statystyki pokazują, że decyzja ta była słuszna.

Wśród dziewięciu wypadków z 2023 roku, w których zginęli piesi, cztery miały miejsce na przejściach ze światłami, gdzie czerwone światło zostało zignorowane (w dwóch przypadkach przez pieszego, a w dwóch przez kierowcę). Dwa miały miejsce na przejściach bez sygnalizacji, które są znacznie liczniejsze niż te z oświetleniem. Dwa kolejne były skutkiem przechodzenia przez ulicę w miejscach zabronionych, a jeden śmiertelny wypadek miał miejsce na przystanku tramwajowym – prawdopodobnie jako rezultat przepychanek.