Stacja metra, znajdująca się na Kabatach przy linii M1, zostanie poddana modernizacji, mającej na celu usprawnienie ruchu pociągów oraz ułatwienie koordynacji między linią metra a przyległą Stacją Techniczno-Postojową. Przewiduje się rozpoczęcie prac modernizacyjnych na początku nadchodzącego roku.
Metro Warszawskie zapowiedziało przetarg na realizację prac, które obejmują rozbudowę sieci torowej stacji metra Kabaty, zlokalizowanej na pierwszej linii podziemnej kolei w stolicy. Zaplanowane zadania mają potrwać niecałe 12 miesięcy i będą dotyczyć rozbudowy układu torowego, instalacji urządzeń sterujących ruchem, a także przeprowadzenia szkoleń dla personelu.
Niewidoczna dla pasażerów część modernizacji dotyczy komory torów odstawczych, stanowiącej część składową stacji Kabaty. Tam właśnie nastąpi przebudowa podziemnego systemu torów. Zwiększenie efektywności układu torowego to zauważalne zwiększenie komfortu podróży. Po zakończeniu prac na stacji Kabaty, metro będzie mogło wykonywać manewry zawracania, a jednocześnie kolejne składy będą mogły bez problemów wjechać na linię z STP. Rezultatem tego będzie płynniejszy ruch metra, szczególnie podczas szczytu porannego i popołudniowego.
Planowane prace modernizacyjne przyczynią się również do redukcji zakłóceń w ruchu. Wszystkie dotychczasowe manewry techniczne pociągów, które miały miejsce na torze przy peronie stacji Kabaty, będą teraz realizowane między stacją a wyjściem z tunelu prowadzącego do STP Kabaty. Dodatkowo, po uruchomieniu nowej linii M3 (wstępnie bez STP Kozia Górka), wprowadzone zmiany umożliwią bardziej efektywne zarządzanie ruchem, umożliwiając wprowadzanie części pociągów na nową linię przez M1 z STP Kabaty.
Metro Warszawskie będzie oczekiwało ofert przetargowych do 20 listopada 2024 roku. Środki na realizację rozbudowy pochodzić będą z własnych funduszy Spółki.