Dziś nastąpiło otwarcie ofert przetargowych na realizację ważnej dla mieszkańców stolicy inwestycji – budowy tunelu drogowego, który poprowadzi przez ulicę Marsa i aleję Generała A. Chruściela „Montera” w warszawskim Rembertowie. Realizacja tego projektu pozwoli na połączenie Starego i Nowego Rembertowa, zwiększy bezpieczeństwo zarówno dla użytkowników dróg, jak i kolei oraz skróci czas przejazdu przez linię kolejową numer 2.
Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, zauważył, że miasto konsekwentnie dążą do realizacji obietnic danej lokalnej społeczności związanej z budową bezkolizyjnych przejazdów przez wspomnianą linię kolejową. Wymienił tu przykład wiaduktu przy ulicy Chełmżyńskiej, który jest już w trakcie budowy i ma być gotowy pod koniec bieżącego roku. Otwarcie ofert na budowę tunelu drogowego to następny krok w tym kierunku.
W przetargu na budowę tunelu wpłynęły oferty od dwóch firm: Budimex złożył ofertę o wartości około 154,6 milionów złotych, a firma INTOP – około 134,7 milionów złotych. Wyboru wykonawcy dokonamy po dokładnym sprawdzeniu wszystkich otrzymanych dokumentów. Czas na realizację tej inwestycji to 29 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Planowany tunel rozpocznie się przy skrzyżowaniu ulic Marsa i Ilskiego, gdzie powstanie rondo. Przebiegać będzie pod torami kolejowymi i ulicą Cyrulików, a wyposażony zostanie w jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Znajdujące się w nim przystanki autobusowe będą połączone z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy. Wyjazd z tunelu zaplanowano w alei Chruściela „Montera” w rejonie ulicy Strażackiej.
Inwestycja ta jest jednak szersza i obejmuje nie tylko budowę tunelu, ale również ulicy Pociskowej oraz wprowadzenie zmian na kilku okolicznych drogach. Nowy odcinek ulicy Bellony zostanie wybudowany od skrzyżowania z ulicą Pociskową do likwidowanego przejazdu przez tory. Ulica Pociskowa będzie miała połączenie z ulicą Ilskiego i stanie się dwukierunkową drogą z chodnikami po obu stronach.
Inwestycja ta jest realizowana współpracy między Miastem st. Warszawą – Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta oraz PKP PLK SA. Jej celem jest poprawa bezkolizyjności przejazdów przez tory, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort podróży mieszkańców.
W ubiegłym roku rozpoczęła się budowa wiaduktu w ulicy Chełmżyńskiej, który znajdzie się nad linią kolejową oraz i Chłopickiego oraz Strażacką i będzie częścią drogi biegnącej pomiędzy skrzyżowaniem ulicy Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej, a rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej. Wiadukt ma być gotowy pod koniec 2025 roku.